Tag Archives: bupropion

Ernstige huidreactie bij gebruik van bupropion

Bijwerkingencentrum Lareb ontving een melding van een ernstige huidreactie bij een patiënt die bupropion gebruikte. Na stoppen van bupropion herstelde de patiënt. Huidreactie Deze ernstige huidreactie was een acute gegeneraliseerde exanthemateuze pustulosis (AGEP). Dit is een vrij zeldzame reactie en kan ontstaan als allergische reactie op een geneesmiddel. Klachten zijn een rode huid, ontstekingen van de huid en… Read More »

Rokers stoppen steeds vaker met hulp van medicijnen op recept

Het gebruik van medicijnen op recept bij het stoppen met roken is gestegen. Tussen 2012 en 2017 is het voorschrijven daarvan met ongeveer 35% toegenomen. Dit blijkt uit onderzoek van Nivel, uitgevoerd op verzoek van medicijnautoriteit CBG. In 2017 deed ruim een derde van alle rokers in Nederland een poging om te stoppen met roken. Naast nicotinevervangende middelen (zoals nicotine… Read More »