Sinds augustus 2015 kunnen patiënten bij ontslag uit het ziekenhuis of na een poliklinisch bezoek terecht bij de Poliklinische Apotheek RKZ (Rode kruis Ziekenhuis) voor o.a. voorgeschreven genees- en hulpmiddelen.
De klanten van de Poliklinische Apotheek zijn zeer tevreden. Gemiddeld waarderen zij de apotheek met een 8.2. Dit blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek, dat onlangs is uitgevoerd door Argo Klantmonitor onder de klanten van de apotheek. Dit is een significant betere score dan het landelijk gemiddelde van 7.8. De Net Promoter Score (NPS), ofwel de maat voor de waarschijnlijkheid dat de klant de apotheek zal aanbevelen, is ook zeer goed: 35.6. Het landelijk gemiddelde ligt op 20.8.
De klanten zijn goed te spreken over de medewerkers van de Poliklinische Apotheek. Uit het onderzoek komt naar voren dat de medewerkers goed luisteren, de tijd nemen voor de klant en begrijpelijk kunnen uitleggen hoe de medicijnen moeten worden gebruikt.
Apotheker Korving: “We zijn heel trots op dit resultaat. Het is ons eerste jaar en we krijgen nu al zo’n mooi cijfer. We vinden goede service verlenen belangrijk en uit dit onderzoek is gebleken dat we heel goed op weg zijn.”
De Poliklinische Apotheek RKZ is gevestigd in het atrium van het ziekenhuis. Naast geneesmiddelen op recept, verkoopt de apotheek ook zelfzorggeneesmiddelen, zoals pijnstillers, neusdruppels en hoestdranken.